teisipäev, 22. september 2015

3. Nädal - IT vahendite valik

Iseseisva töö ülesanded:
1. Firma otsustab hakata tegelema insenergraafika, 3d modelleerimisteenuste pakkumisega ja 3d printimisega. Planeerida vajalikud IT vahendid 10-le töötajale ning oletatavad tegevuskulud 3 aasta jooksul.
Ülesande võib lahendada grupitööna, kus iga liige analüüsib mõnda kulu komponenti ning kokku moodustab jutt terviku.

VAJADUSED:
1. töökohaga seotud vajadused 10-le töötajale
2. vajalik riistvara
3. vajalik tarkvara

1. RIISTVARA
3d modelleerimistöö ja insenergraafika maailma liider automatiseeritud disain ja joonis erinevates valdkondades on CAD tarkvara. Tarkvara toetab töö 2D ja 3D projektidel.

CADi efektiivseks töötamiseks on olulised samuti kasutatavad arvutid ja nende komponendid. Üheks olulisemaks efektiivsuse ja jõudluse määrajaks on komponentidena: mälu (RAM), protsessor (soovitatavalt 4 või enam tuuma), videokaart.
Arvestades 3d modelleerimistöö ja insenergraafika eripära, võtan aluseks, et töö tegemiseks on vaja CAD tarkvara. Seetõttu planeerin riistvara tarkvara poolt ette seatud nõuetest.
Autodesk annab CAD-tööks vajaliku võimaluse, sest see võimaldab ka ühildumist 3D printeriga. Seega, riistvaravaliku tegemisel saavad aluseks Autodeski poolt kokku pandud AutoCAD riistvaranõuded.
.
Riistvaranõuded:
11 x  arvutit  ~€800/tk
Protsessor: Core i7
Graafikakaart: NVIDIA GeForce GTX 860M 2GB GDDR5 graphics
Operatiivmälu: 8GB DDR3 RAM
Kõvaketas: 250GB SSD + 1TB HDD
21 Kuvarit: BenQ XL 24" 3D Gaming Monitor - XL2411
Printer:MAXIFY MB5350, Canon - €300
3Dprinter: MakerBot Replicator Z18 - €8000
Projektor: BenQ projektor MX768 - 1099 €
Projektori ekraan: M119XWS1 Manual Pull Down Screen - 150
11 x  Wacom graafikalaud Intuos Pro L
11 x klaviatuur
11 x hiir

Kõigil töötajatel on vaja kahte ekraani (laiendatud töölaud – ühel on tööriistad ja teisel toimub töö).

Kontori süsteemivajadused:
  • internetiühendusega seotud seadmed (ruuterid ja kaablid)
  • backup-lahendus kohtvõrgus
Teenusepakkumiseks vajalik  riistvara:
  • tavaline printer – kasutatav kõigile meeskonna liikmetele võrgusiseselt. Mugavuse eesmärgil osta pigem mitu tükki.
  • 3d printer – vajalik kliendile teenuse pakkumiseks.

2. TARKVARA
Tegevuse käivitamisel vajaks firma järgmisi tarkvaralitsentse:
  • 3D modelleerimiseks vajalik tarkvara: AutoCAD
  • Kontoritarkvara: MS Office 365 Business Essentials 11x36x€4.20
  • OPsüsteem: Windows 8.1/10
  • Adobe Photoshop CC - 36x€220 3D töötlemiseks vajalik programm.
  • Google Drive- Dokumentide kiireks jagamiseks töötajate vahel.
  • Selleks, et oma meeskonna tööd paremini plaanida ja juhtida, võtame kasutusele projektijuhtimis/tiimitöö tarkvara. Senise kogemuse põhjal on kõige parem kogemus Basecampi ja Trelloga. Töö iseloomust tulenevalt eelistan Basecampi, sest seal on mugav ka klient töösse kaasata, kiiresti tagasisidet saada ja kogu suhtlus talletada iga projekti juurde eraldi.
  • Võrgustikud tööde korraldamiseks ja portfoolio jagamiseks, teeksin meeskonnale konto GrabCadis.
  • Samuti saaks kasutada Dropboxi tiimikontot tehtud tööde üleslaadimiseks.


3. Kulutused

Kulutused saaksime jagada 2 gruppi:
1) 3 aasta kulutused
2) kulutused mis nõuavad koheselt väljaminekuid

Riistvara puhul kasutaksin võimalust kallimad ja suuremad investeeringud (graafikalauad, 3d printer) liisingusse võtta.
Kindlasti tasuks koheselt välja osta arvutid+monitorid, tavaline printer, võrguseadmed.
Samuti tuleks kaaluda riistvaraseadmete kindlustuse tegemist.

Pikaajalisteks kulutusteks on tööjõukulu ning tööruumide rent.

3 aasta kulutused:
Tarkvara kulutused ligikaudselt: 15000€
Riistvara kulutused ligikaudselt: 25000€
Tööjõud ligikaudselt: 360000€ (1000€ kuupalk)

Kokkuvõttes võime järeldada, et firma tegemine ei ole odav.

Grupitöö teostasime läbi Skype ning Google Docs’i. Materjali saime google ja erinevate internetipoodide vahendusel.
Töö viisime läbi kolmekesi: Merilin Takk, Jaagup Siil ja Henrik Romanenkov.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar